Difinitia TAEKWON-DOului
 
  TAEKWON-DO -  arta martiala de autoaparare fara arma, cu o baza stiintifica, ce permite in urma antrenamentelor insistente dezvoltarea multor calitati pozitive al corpului si spiritului omului.
  TAEKWON-DO este un mod de viata in care iti stabilesti gindirea, autodisciplina, moralul, cultura spirituala, umanizmul.
  TAE - corean inseamna lovitura cu piciorul in zbor,
   KWON - pumn, in sens de lovitura sau de spargere,
  DO- arta, cale - calea adevarului, acoperita cu sfintenie si intelepciune.
                                        Etica si etichetul.
 
  Cind merge vorba despre arte de lupta, apare tema disciplinii sociale, deaceia si in Taekwon-Do exista un comportament moral sub nume de
etica, si un comportament ce dizvolta autodisciplina numit etichet. Scopul e unic -  diferentierea a binelui si a raului pentru un comportament corect. 
                                                                    Regulile eticii:                                                                                                                                                                                 
     RESPECT
Respectul parintilor, invatatorilor, oamenelor. Politetea. Respectarea ierarhiei intre elevi si instructor, intre incepatori si performeri.
 
    SINCERITATE
A fi deschis in relatii cu oamenii. A fi corect in comportament. A deosebi adevarul de fals. Sa nu se difere fapta de cuvint.
 
    INSISTENTA
Fericirea si succesul deobicei ii gaseste pe cei insistenti.  Pentru a obtine ceva trbuie de sati pui scop si sa fii insistent in atingerea lui. Luati exzemplu de la paiangen-Robert Brius.  Cine nui insistent in putin rar are success in mult -Konfutii.
 
    AUTOCONTROL
O calitate ce trebuie so aiba o persoana ce practica Taekwon-Do e autocontrolul, ce trebuie sa asiste cit in strada atit si in sala, si pe ringul sportiv. Perderea autocontrolului in timpul luptei poate afecta pe ambii luptatori. Problemele ce apar in colectiv tot e o problema a autocontrolului. Puternic e cel ce stie sa invinga pe sine-Lao Dzi.
 
    DUH NEINFRINAT
Aici odihnesc cei treisute , ce siau indeplinit datoria-epitafia aceasta este adresata eroizmului a 300 de spartani ce siau dat viata, dar au oprit inamicul. Cel ce practica Taekwon-Do trebuie sa opuie nedreptatii, in orice manifestare a sa, comportamentul trebuie sa fie activ si neinfricat. A manifesta duhul neinfricat, independent de adversari. Cel ce nu se opune nedreptatii se manifesta ca un las.  La fel trebuie sa fie patriot, sa priviasca la lucruri global si sa se intrebe mai des ce eu am facut pentru Patrie?.
                                                      Etichetul
 
    Elevul trebuie sa poarte doboc, ce trebuie sa fie
curat si calcat. Sub doboc se permite maiou alb. Cei ce nu au doboc se aranjaza in ultimul rind.
 
    La antrenament nu se poarta bijuterii.
 
    Nu se recomanda folosirea echipamentului strain.
 
    In sala se intra cu haina deja aranjata.
 
    In sala se intra descaltat sau in incaltaminte corespunzatoare.
 
    La intrare si esire din sala se efectuiaza plecaciune.
 
    Daca elevul intirzie la antrenament el va efectua pedeapsa si se va aranja in ultimul rind.
 
    Lipsa de la antrenament fara motiv suficient este nedorita, si se pedepseste.
 
    Orice vorba in sala se duce la minim.
 
    Toate ordinele instructorului se efectuiaza rapid.
 
    Elevii se aranjaza in rinduri dupa nivelul centurii,de la mare la mica.
 
    In sala se poarta cu respect unul fata de altul.
 
    In sala nu se maninca, nu se bea, nu se fumeaza.
 
Pedeapsa recomandata pentru nerespectarea etichetului sint exzercitii de forta.
 
    Cotezatiile pentru antrenament se achita regulat si la timp. Cunostintele nu le poti cumpara, cotezatiile sint un mod de a multumi.
                                            Hartia TAEKWON-DO.
 
   Fiind ca arta martiala Taekwon-do este o arta de autoaparare tintita la dezvoltarea intelectului inalt, tehnicii gratioase, pregatirii fizice excelente, controlului puterii si desavirsirii sufletului ea devine, ca si respiratia,ca si gindurile o parte de vita de toate zilele.
 
Partea 1
 Datorita studierii stiintifice a taekwon-doului se poate considerabil intarita sanatatea, dezvoltat intelectul, dezvoltata capacitatea de a ajuta oamenii in restabilirea dreptatii, si in acest mod de ridicat etica si moralul contribuind la constructia lumii pasnice si corecte.
 
Partea 2
 Revenirea in armonie cu natura(necatind ca are si elemente negative), insusirea tehnicii de baza a miscarilor gratioase si puternice, dezvoltarea moralului inalt, la toate acestea ajuta studierea permanenta a taekwon-doului.
Avind astfel de scopuri putem lasa o mostenire pretioasa urmasilor nostri.
 
Partea 3
 Omenii vin pe lumea aceasta cu necisitati si dorinte simple. Ei nu trebuie sa devina zghirciti ci trbebuie tot timpul sa fie modesti si milostivi, sa fie principiali si sa nu se supuie dorintilor egoistice. Taekwon-doul trebue sa ajunga la urmasii nostri pur.
 
Partea 4
 Studentii sau elevii taekwondoului arata lumii o fratie, o egalitate adevarata intre oameni, fiind ca necatind la provinienta sociala, religioasa, sau de rasa toti sint obligati sa se conduca dupa aceliasi reguli, si sint apreciati dupa aceliasi criterii.
 
Partea 5
 Obstea contemporana este supra preocupata de adunarea bunurilor materiale si prea mult depinde de tehnica, si de tehnologii. Pentru o obste corecta si armonioasa este characteristic autodisciplina, devotement, jertvire de sine. Cel ce este hotarit sa studieze arta Taekwon-do accelereaza trecerea in asa un fel de obste.
 
Partea 6
 Cel ce se consacra slujeniei apropiatilor sai si se conduce de ratiune tot timpul este gata sa vie in ajutor celor mai mici, sa respecte invatatorii si oamenii in virsta.
 
Incheere
 Un inceput bun - este jumate din cale. Folositi orice posibilitate de a face fapte bune.
                               Cultura spirituala si filosofia  in Taekwondo.
 
 
Fiecare din noi doreste sa traiasca intr-o lume libera, armonioasa si pasnica. Scopul nostru trebuie sa fie contribuirea la zidirea acestei lumi. Grecii antici ziceau In corp sanatos - minte sanatoasa. Orice persoana ce practica arta Taekwon-do trebuie sa se staruie sa inteleaga sensul fundamental al culturii spirituale.
a.  Intoarcerea la spiritul curat.
  In dovada faptului ca omul are la baza sa un spirit corect, curat, fara de pacat, Metius argumenteaza: chiar un hot fara de mila, trecind pe linga un copil ce iata ca va cadea in fintina, va uita la moment ca a vrut sa pradeze o casa si va incerca sa scape copilul. Dar sub dragostea de bani, bogatie, dorinta de a stapini pe cineva aceasta baza spirituala poate sa dispara.
b.    Demnitatea.
   Umanizmul, cinstea, politetea, intelepciunea, increderea, sint niste calitati pe care le poseda un om demn. Deci pentru a deveni demn trebuie permanent sa dezvolti si sa aplici aceste calitati. Demnitatea e ca steaua Polara: totul cu viacurile se invirte in jurul ei- Konfu-tsi. Intrasa un mod si oamenii ce inconjoara un om demn, vor trai in binele obstei.
 
   1. Umanizmul.
 
Umanizmul - e capacitatea de a compatimi oamenilor nefericiti, de a iubi pe toti, la fel ca parintele ce iubeste toti copii sai.
Konfu-tsi vedea umanizmul in felul urmator:
a.    De a iubi oamenii, mai ales parintii.
b.    Sa nu rogi oamenii sa faca ceia ce ei nu vor.
c.    Comportamentul sa fie bazat pe spiritul curat.
d.    Sa ai dorinta nestinsa de a duce orice lucru pina la capat, cit de neinsemnat ar fi.
e.    Sa pretuiesti onoarea altora mai presus ca onoarea ta.
f.    Sa pretuiesti libertatile altora mai presus ca ale tale.
 
Ca sa aplici umanizmul in viata este necesar:
 
1. Sa fii foarte preintimpinator si modest.
2.    A te consacra total lucrului cit de neinsemnat ar fi.
3.    Sa fii deschis si cinstit in comportament cu alti oameni.
 
     2. Cinstea.
 
Cinstea - este ocapacitate de comportament corect fata de oameni, negind dorintele personale. Metius a zis Pentru un om simplu cel mai de pret este - viata, iar cel mai strasnic - moartea. Pentru un om  cinstit sa traiasca si sa moara pentru cinste e mai presus, ca sa traiasca si sa moara pentru el insusi.
Cinstea este bine aratata in asa un caz: Dupa o lupta adjunctul a adus generalului un ulcior cu vin. Generalul a varsat vinul in riu in vazul tuturor soldatilor, dupa ce lia propus sa imparta cu el vinul, primul luind un git de apa din riu.
 
     3. Politetea.
 
Politetea este sora respectului, arata educatia buna a persoanei. Sa te imparti cu o felie de piine, sa oferi locul, sa ai autocontrol fata de adversar - sunt lucrurile ce deosebesc calitatile omului de calitatile unui animal ce lupta pentru supravietuire. Politetea trebue dezvoltata, pentru cresterea personalitatii in noi. La fel:
 
a.    Cinstea fara politete poate fi brutala.
b.    Respectul fara politete poate discomforta persoana la care te adresezi.
c.    Curajul fara politete poate fi foarte brutal.
d.    Prudenta fara politete poate fi foarte fricoasa.
 
 
    4.    Intelepciunea.
 
Intelepciunea - este capacitatea de a deosebi adevarul de fals nu numai in intrebarile ce ating interesele cuiva, ci in primul rind in tot ce te priveste pe tine.
Necatind la ceia cit de neinsemnat poate fi fapta nici odata nu trebuie de facut ceia ce socoti incorect, totodata trbuie savirsit faptul, daca il socotiti corect, cit de neinsemnat poate fi.
 
    5. Increderea.
 
Increderea - capacitatea de a te tine de cuvint, de a indeplini promisiunea, data nu numai apropiatilor, ci oricarui om. Daca nu te tii de cuvint, pierzi toate principiile si demnitatea, si devii un fatarnic si mincinos.
 
Compotramentul vostru trebuie sa se bazeze pe urmatoarele principii:
 
1.    Sa fii hotarit sa mergi pe calea ce tiai aleso pina la capat, cit de grea nu ar fi. Sa faci ceia ce trebuie sa faci chiar de tie greu.
2.    Sa fii atent la cei mai slabi si aspru cu cei puternici.
3.    Fii multumit de locul ce il ocupi in obste, de banii ce ii ai si nici odata sa nu fii multumit de maiestriea ta.
4.    Sa duci la capat orice lucru, fie mare sau mic.
5.    Sa fii gata sa ajuti pe oricine, necatind la religie, rasa sau ideologie.
6.    Nici odata sa nu te supui presiunii sau amenintarii din partea cuiva realizind vreun scop nobil.
7.    Sa te arati personalitate prin fapte, nu prin cuvinte.
8.    Sa fii neschimbator, chiar daca se schimba imprejurarile vietii.
9.    Sa fii invatator, ce in tinerete invata cu corpul, la batrinete cu cuvinte indrumatoare, iar dupa moarte - cu porunci spirituale.
Хостинг от uCoz